Volgers

zaterdag 23 juli 2016

Special Love

Hallo lieve volgers en bezoekers van mijn blog,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets op mijn blog heb gepost. Ik ben natuurlijk wel bezig geweest en wil dit dan ook graag met jullie delen. De temperatuur is lekker zomers en dat betekent natuurlijk kleuren in de tuin. Dit vind ik nou het fijne van Copic Markers, het maakt niet uit hoe warm of koud het is, je kan altijd lekker kleuren. Maar het begint nu eindelijk een beetje op zomer te lijken, vinden jullie ook niet?



Maar dan nu over het kaartje dat ik voor jullie heb gemaakt. Het is er dit keer eentje geworden met een bloem erop van Studio Light "Sweet Romance". Het was alweer een tijdje geleden dat ik een bloem had gekleurd en was het wel een beetje verleerd hoor ^.^ De laatste tijd is het vooral dieren en mensen geweest, dus dan maar weer de uitdaging voor wat anders. Je moet immers af en toe even afwisselen vind ik.


Het mooie van bloemen vind ik altijd dat je lekker veel schaduw plekjes hebt en aan kan brengen. Een blad is immers nooit helemaal glad. Als ik de mogelijkheid heb, werk ik altijd stukje voor stukje, in dit geval dus blaadje voor blaadje. Je bent dan wel wat langer bezig, maar dat geeft niet toch? ^.^
Ik ben begonnen met het aanbrengen van de lichtste kleur om een ondergrondje te creëren zodat het blenden wat makkelijker gaat. Om de schaduwen in de bloem wat dieper te krijgen heb ik met C6 nog wat extra schaduw aangebracht. Soms helpt dat om een afbeelding wat meer tot leven te laten komen en om er meer diepte in te creëren.
Het achtergrondpapier en de labels komen uit mijn grote toverdoos met papierrestjes. Ik vind het altijd zonde om papier weg te gooien, als het niet te klein is. Dus heb ik een oude schoenendoos waar ik mijn restjes papier in bewaar.



De bloemetjes die ik heb gebruikt zijn van Wild Orchid Craft. Geeft ook soms net iets extra's op je kaart. Het was wel leuk om weer eens iets op mijn kaart te plakken. De laatste tijd zijn het bij mij vooral een beetje CAS kaarten geweest, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik bijna nergens meer bij kon of niet meer wist waar het lag hihi. Soms is het wel handig om een beetje de ruimen in de hobbykamer. Je komt altijd weer dingetjes tegen dat je denkt, goh wist niet dat ik dat had ^.^


De kleurtjes die ik heb gebruikt om de bloem in te kleuren zijn:
Bloem: B12-B14-B39-C6
Blad: YG93-YG95-YG97-YG99
Bloemhart: YR02-YR04-YR18

Dan wens ik jullie bij deze nog een heel fijn weekend toe en tot de volgende keer maar weer!! Ik ga me klaar maken voor de Copic cursussen van vandaag en morgen lekker ontspannen kleuren ^.^


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog. Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat, ik vind het altijd leuk om te lezen wat mensen van mijn kaarten vinden.
lieve groetjes Alexandra